#1
[Resim: SENSE8-2014-1200x675.jpg]

 Sense8 dizisi, her biri dünyanın farklı kentinde yaşayan 8 farklı kişinin hikayesini anlatıyor. Birbirlerinden kilometrelerce uzak olan bu 8 kişiden hiçbiri birbirini tanımıyor, hiçbirinin birbiriyle bağlantısı yok, zihinleri dışında...

 Hayatlarını Londra, Chicago, Berlin, Seul, San Francisco, Mexico City, Nairobi ve Mumbai’de sürdüren bu 8 kişi, birbirlerini günlük hayatları içerisinde görmeye başlıyorlar. Bu akıl almaz ve gizemli olaya anlam getiremiyorlar ve zaman geçtikçe bu olayın sadece görmeyle sınırlı olmadığını, hislerini, bilgilerini, zihinlerini ve yeteneklerini paylaşabildiklerini fark ediyorlar. Bunu fark ettiklerinde zihinlerinde bir araya gelip sohbet ediyorlar, birbirleri için savaşıp birbirleriyle aynı anda korkuyu, hüznü, sevinci ve hazzı tek ruhta paylaşıyorlar. 

 Yapımcılarında The Matrix’in yaratıcıları Wachowski Kardeşler’in de bulunduğu bu Netflix dizisi, 2 sezon ve toplamda 24 bölümden oluşuyor. Kalbim acıyarak söylüyorum ki çekimlerin farklı kıtalarda geçekleştirilmesinin masraflı ve yorucu olmasından dolayı Netflix diziyi iptal etti. Bir sürü saçma sapan dizi çıkarması yerine keşe bu diziyi devam ettirseydi diye düşünüyorum, en azından gerçekten her açıdan başarılı ve kaliteli olan bu diziyi izlerdik. 

[Resim: sense8-season-2-1.png]

 Sense 8 sıra dışı kurgusunun yanı sıra ırk ayrımı, cinsellik, LGTB gibi unsurları işlemesiyle büyük bir hayran kitlesine sahip. Çıplaklık ve cinsellik sahneleri cesurca ve başarılı bir şekilde karşımıza çıkaran bu dizi, her ne kadar propaganda yaptığına dair eleştiriler alsa da, şahsen ben toplumsal cinsiyet normlarını yıkıcı ve gelen eleştirilere tokat niteliğinde bir senaryoya sahip olduğunu düşünüyorum. 

 İlk bölümleri daha çok karakter tanıtımlarıyla geçiyor, o yüzden ilk bölümden bırakıp bırakmayacağınıza karar vermemenizi öneririm. Yavaş başlayıp sonradan açılıyor. Ama tüm bölümleri art arda da izlemeyin, sindirerek izleyin. 

 Sekiz farklı yerden insanın sadece ‘’hissederek’’ birbirleriyle bağ kurmalarını anlatan bu dizi, benim favorilerim arasında. Umarım şans verirsiniz ve umarım seversiniz🥰💜


Medet.63 ve 2 diğer kişi beğendi
#2
Tekrar uzun uzun yazmak istemedim. The Witcher dizisi için bu diziyi iptal ettiler ya, ne biliyim.

Daha önce yazdığım benzer konuyu aşağıdan okuyabilirsiniz Gülümseme

Konu: https://www.dedirten.com/konu-sense8;
(11.02.2020, Saat: 17:48)admin Adlı Kullanıcıdan Alıntı:

Netflix‘in orijinal dizisi olan Sense8 dizisi, maalesef 8 Haziran 2018’de ikinci sezona eklenen son bölüm ile birlikte final yaptı.

İlk habere göre ikinci sezon için sezon finali yapıldığından dolayı final bölümü 3. sezon olarak gelecek gözüyle bakılıyordu fakat 2. sezonda yapılan sezon finaline ek olarak iki buçuk saatlik final bölümü de yayınlanmış oldu.

Dizinin aslında bu kadar iyi olmasının en büyük sebebi yönetmenleri. En sevilen bilim kurgu filmlerinden Matrix filminin de yönetmenleri olan Lana ve Lilly Wachowski Kardeşler yönetmenlik koltuğunda oturuyor.

Bu arada Sense8 dizisinin ilk sezonu 2015'de yayınlanmıştı ve 2. sezon ise 2017'de yayınlanmıştı. Final bölümü de bir yıl aradan sonra 2018'de yayınlandı.

Tabi son bölüm aslında olmayacaktı ve Netflix daha 2017 yılında The Witcher dizisine bütçe ayırmak istedikleri için Sense8'in iptal edileceğini duyurmuştu. Ardından twitter'da #RenewSense8 hashtagi ile milyonlarca tweet atılınca Netflix en sonunda son bir final bölümü geleceğini duyurdu.

Dizinin konusunu da özet geçtikten sonra biraz daha spoilerli kısımlara geçebiliriz.

Dizinin Konusu
Dünyanın 8 farklı yerinden, 8 farklı kişinin zihinsel ve duyusal olarak birbirine telepatiye benzer bir şekilde bağlanmasını konu alıyor. Ayrıca BPO isimli örgütün bu sensateleri avlaması da ön planda denilebilir.

BUNDAN SONRASI SPOİLER İÇERMEKTE!

Son sezon finali yani 2. sezon finalinde BPO’un yakaladığı Wolfgang‘in işkencelere maruz kaldığı ameliyat masasından final bölümüne başladık. En son Paris için yola çıkan kümemiz gizli bir evde buluşuyor ve hem BPO‘ya savaş ilan ediyor hemde Wolfgang’ı onların elinden kurtarma planı yapıyor. Ayrıca artık yalnız değiller, BPO’ya karşı gelen tüm duyusallar (kümeler) ile birleşerek daha güçlü bir şekilde çalışıyorlar.

Daha önce izlemiş olduğumuz bölümlerde gözümüze sokulan, karakterlerin farklı olmaları ve farklı dünya görüşleri olması bu sefer gözümüze sokulmadan anlatılmaya çalışılıyor.

Fakat bu özel final bölümünde ters giden bir şey var. Daha önce çok fazla cinsel sahne var diye tepki çeken dizide, bu sefer hem sevgilisiyle hemde kocasıyla birlikte olan Kala‘yı görüyoruz. Ayrıca son bölümde bu durumun dizideki tüm karakterler tarafından aşırı normal karşılanması izleyicileri rahatsız etmiş gibi gözüküyor.

Son olarak final bölümünün sonunda Nomi ve Amanita‘nın Eyfel Kule’sinde olan muhteşem düğününü huzur içinde seyrediyor ve birbirleri için yaptıkları muazzam konuşmaları dinliyoruz.

Tabi ardından tüm sensatelerin bir arada gözüktüğü bir toplu seks sahnesi geliyor ve kapanışta bizi For Our Fans (Hayranlarımız İçin) yazısı karşılıyor.

Sense8'i izlemeyenlere izlemelerini şiddetle tavsiye ediyorum, ayrıca düşüncelerinizi de bu konuya yazabilirsiniz

Hayatını ya bir sistem belirler, ya da sisteme başkaldırış şeklin.
gogolunpaltosu ve 1 diğer kişi beğendi
#3
Hala anlamiyorum salak salak dizileri devam ettirip bu şaheseri iptal ettiler. sürekli düşünüyorum devam etse nasil olurdu diye.
Harika bir diziydi. Kaliteli,kadrosu mükemmel,rolleri özenle seçilmiş bir diziydi.
Galiba forever dizisi gibi bu da benim içimde bir ukde olarak kalicak
gamzebaytur ve 2 diğer kişi beğendi
#4
(11.04.2020, Saat: 23:35)ayseabaci Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hala anlamiyorum salak salak dizileri devam ettirip bu şaheseri iptal ettiler. sürekli düşünüyorum devam etse nasil olurdu diye.
Harika bir diziydi. Kaliteli,kadrosu mükemmel,rolleri özenle seçilmiş bir diziydi.
Galiba forever dizisi gibi bu da benim içimde bir ukde olarak kalicak

3. sezondan sonrası çok iyi olmayabilirdi. Çünkü artık konunun sonuna gelinmişti zaten. Final için yapılan özel bölümde çoğu sahne hızlı geçti. Hatta çok hızlı başladı denebilir. 2 sezon boyunca uğraştılar ve bi anda herkes uçaklara bindi hop geldiler. O kısımları süreyi düşünerek kesmişler ve hızlandırmışlar. Son final bölümü ayrıca zaten uzundu o halini bile bölseler 6 bölüm çıkardı içinden zaten.

Yani bence daha fazlası olmazdı, yerine bir final oldu sadece biraz apar topar oldu belki. Ben final bölümü geleceğini duyduğumda yaşadığım sevinci başka hiç bi film için olsun dizi olsun yaşamadım. İyi ki geldi, belki o final bölümünü 3. sezon olarak çekselerdi bu duyguları hissedemezdim. Bir zafer hissederek izledim, Netflix iptal etmesine rağmen herkesin Netflix'i arayıp şikayet etmesi, abartmıyorum milyonlarca tweet atılması sayesinde bir film uzunluğunda final çekildi.

Yani benim için sense8 sadece bir dizi değil, bir zafer hikayesi gibi. Hala içimde Netflix'e karşı küçük bir öfke var. The Witcher tamam güzel bi dizi ama işi kardeş kavgasına çevirmelerine gerek yoktu. Ne demek "The Witcher çekebilmek için Sense8'i iptal ediyoruz." Ayıp denen bi şey var 🙄
ayseabaci beğendi
#5
The Witcher ile kıyaslanamayacak kadar güzeldi. Bir bölümde hem gülüp, hem ağlayıp, hem heyecanlanıp hem meraktan ölebiliyordum.

Hikaye çok özgün, oyunculuklar çok iyi, kalitesi tartışılmaz bir dizi idi...

Hakettiği değeri asla göremedi, sense8'im..
gamzebaytur ve 1 diğer kişi beğendi
#6
@süm bi an The Witcher daha iyi bi dizi dediğini sanıp üzülmüştüm. Kesinlikle sonuna kadar katılıyorum söylediklerine. Güzelim diziyi boşu boşuna iptal ettiler
süm ve 1 diğer kişi beğendi

Yorum Yazmak İçin


Ücretsiz Kaydol veya Giriş Yap

Dizi ve Filmler ile ilgili konulara dahil olmak için hemen üye olabilirsiniz veya üye olduysanız giriş yapabilirsiniz.



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Görüntülenme Cevap Son Cevap
FAZLA BİLİNMEYEN SENSE8 <3 melisay003 451 4 23.02.2020, Saat: 20:17
Son Cevap: Nanze Wren
Sense8 admin 615 4 11.02.2020, Saat: 19:46
Son Cevap: ed gein jr